بیوگرافی کامل دکتر میثم مطیعی + مداحی میثم مطیعی

دسته بندی : بیوگرافی

میثم مطیعی ویکی پدیا،میثم مطیعی اهل کجاست،میثم مطیعی اربعین،بیوگرافی میثم مطیعی مداح،بیوگرافی میثم مطیعی ویکی پدیا

بیوگرافی کامل دکتر میثم مطیعی + مداحی میثم مطیعی

برای مطالعه بیوگرافی به ادامه مطلب مراجعه کنید …

بیوگرافی کامل دکتر میثم مطیعی + مداحی میثم مطیعی

حاج میثم مطیعی مداح جوان اهل بیت و از دانش‌آموختگان و اساتید دانشگاه امام صادق (ع) است. او در شهریور ماه سال ۱۳۹۴ از رساله دکتری خود در دانشگاه امام صادق (ع) دفاع کرد.

حاج میثم مطیعی در سال‌های اخیر به سبب مدیحه سرایی و مرثیه‌ خوانی‌های کم نظیر در حسینیه امام خمینی (ره)، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت اما کماکان از آمدن جلوی دوربین‌های خبری و رسانه‌ای شدن دوری می‌کند.
دکتر میثم مطیعی عضو هیات موسس و اولین مدیر عامل موسسه حفظ و نشر آثار آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی است. او همیشه به این نکته اشاره دارد که هرگز خود را از شاگردان حاج آقا مجتبی نمی‌داند و فقط از علاقمندان ایشان می‌باشد. به گفته حاج میثم مطیعی؛ شخصیت فردی مثل آقا مجتبی به قدری والاست که نمی‌توان با چند جلسه استفاده از سخنان ایشان، خود را شاگرد ایشان دانست.
حاج میثم مطیعی در سال ۸۹ در دوره دکتری دانشگاه امام صادق پذیرفته شد و در سال ۹۴ از رساله خود تحت عنوان “مبانی و راهکارهای قرآنی و روایی در رویارویی با اهانت به معصومان (عليهم السلام‏) دفاع کرد و موفق به کسب مدرک دکتری شد.
حاج میثم مطیعی در کنار اشتغال به تدریس و مداحی اهل بیت، به فعالیت‌های علمی و پژوهشی به خصوص در دانشگاه امام صادق (ع) مشغول است.
به گفته یکی از خبرنگاران اطول‌گرا، ظهور فردی به نام میثم مطیعی در جایی اتفاق افتاد که توده مذهبی کشور از بی‌تقوایی برخی از مداحان و حاشیه سازی آن‌ها برای دستگاه امام حسین خسته بودند و جضور مداحی جوان و تحصیل‌کرده مثل حاج میثم، توانست تا حد زیادی خلاهای ایجادشده را پر کند.
حاج میثم مطیعی نخستین بار در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب اسلامی برای نخستین بار در برابر رهبر انقلاب دست به میکروفون شد تا خود را با صدای زیبا و دانش عمیقی که داشت، به همگان معرفی کند.
در حال حاضر، حاج میثم مطیعی جزو اساتید برتر دانشگاه امام صادق (ع) می‌باشد.

معرفی دانشگاه امام صادق (ع):

دانشگاه امام صادق (ع) از زیرمجموعه‌های “جامعة الامام الصادق” و جزو دانشگاه‌های مهم جمهوری اسلامی می‌باشد. سیستم آموزشی دانشگاه امام صادق ترکیبی از علوم حوزوی و علوم جدید است. این دانشگاه در تلاش است تا به دانشگاه اسلامی مرجع تبدیل شود.
ریاست دانشگاه امام صادق بر عهده محمد سعید مهدوی کنی، فرزند مرحوم محمدرضا مهدوی کنی است.
بیوگرافی کامل دکتر میثم مطیعی + مداحی میثم مطیعی

آغاز «دوران جدیدِ» مداحی ایرانی: هیأت‌ها رنگ و بوی مقاومت جهانی دارد

دهه ۹۰ دوران تازه‌‌ای برای مداحی انقلابی است. دورانی که محتوا مهم است، جذابیتِ سبک مهم است البته نه به هر قیمتی، روضه خوانی اصالت دارد و مداح برای مخاطبانش نمونه انسانی باسواد است. دوران جدید، دورانی برای کنش‌های فعال هیأت‌ در جبهه مقاومت اسلامی است.

– می‌توان گفت روضه و مداحی بعنوان یک رسانه اثرگذار و مکمل منابر علما از زمان مرحوم کافی وزن جدی و تعیین کننده در مناسبات سیاسی و اجتماعی به خود گرفت. او متوجه بود که همگام با راه اندازی مهدیه‌های مختلف در سراسر کشور نیاز به یک رسانه فراگیر هم دارد. همین شد که مشروب فروشی‌ای را که جنب مهدیه تهران بود با پول خیرین می‌خرد و تشکیلات «نغمه سرای اسلامی» را راه‌اندازی می‌کند. نغمه سرای اسلامی در اختیار حاج عباسعلی ضرغام  و علی حاج محمد حسن قرار می‌گیرد. کافی آنها را بخوبی می‌شناسد. آنها نوارهای سخنرانی و مداحی مهدیه را ضبط می‌کنند و بلافاصله بعد از تمام شدن مراسم به مردم می‌فروشند.

کافی می‌‎خواست «صدا» به همه برسد. کار نغمه سرای اسلامی گرفت و علاوه بر مهدیه تهران، سخنرانی و مداحی‌های مهم و معروف سایر هیئات را هم ضبط و پخش می‌کند.

نغمه سرای اسلامی در استان‌های دیگر هم شعباتی راه‌اندازی می‌کند. نوارهای کافی همه جای کشور دست به دست و کپی می‌شود. غیر از کافی حالا همه مداحی‌های استان‌ها در شبکه گسترده نغمه سرا قرار گرفته و هرکس در هرجا به همه چیز دسترسی دارد.

همه اینها قبل از انقلاب شروع شد. درست از وقتی که جامعه مومن کشور رسانه‌ای نداشت. صدایی فراگیر نداشت که هوادارانش بشنوند و کسی احساس مسئولیتی دربرابر آن نمی‌کرد. در چنین شرایطی مداحی‌های کافی تبدیل به بهترین روضه‌ها و نواهای مردم می‌شود. همین جلسات روضه بود که شور عاشورا و عزت و عظمت مکتب حسینی را در دل‌ها زنده کرد و ملتی برای احیای استقلال و عزت خود دست به انقلاب زدند.

۲- این آغاز ماجرا بود. چند سالی از انقلاب می‌گذرد و درست در روزهای سخت مقاومت در برابر تعدی رژیم بعث عراق و حامیان بین المللی صدام، سبک جدید حاج منصور ارضی در روضه‌خوانی میان مردم محبوب می‌شود. کافی سخنرانی بود که آخر مجلسش روضه می‌خواند اما ارضی یک مداح کامل است.روضه‌خوانی‌ها و مداحی‌های او بار دیگر حال و هوای مقاومت را رونق می‌بخشد. عباسعلی ضرغام تعریف می‌کند که یکروز برای ضبط صدای حاج منصور به مجلس او می‌رود. همه چیز را مهیا می‌کند اما حاج منصور با ضبطِ صدایش مخالفت می‌کند. حاج عباسعلی به او می‌گوید: «این مردم صدا می‌خواهند. وقتی داخل خودرویشان می‌نشینند باید چیزی گوش کنند. اگر منصور ارضی نبود، خب …!». با این حرف‌ها ضبط جلسات حاج منصور هم آغاز می‌شود.

حالا صدای حاج منصور همه جا پیچیده است و اهل روضه گوش به نواهای او سپرده‌اند. شاگردان و یاران منصور ارضی در حال تربیت هستند و این خط با حضور جوانانی مانند سعید(علی اصغر) حدادیان، حسین سازور، محمدرضا طاهری و… رونق بیشتری می‌گیرد.

در کنار خطی که منصور ارضی پیش می‌برد، در روزهای دفاع مقدس مداحی جنوبی هم با نوحه‌هایش گل می‌کند. از غمِ خوزستان می‌خواند و دل همه را می‌سوزاند. بالاخره به دیدار امام می‌آید و امام به او می‌گوید که «حماسی بخوان». پس از آن نوارهای آهنگران است که حسابی پرطرفدار می‌شود. روزهای مقاومت و حماسه سرایی‌های او الگوی مداحی را در محتوا و نوع اجرا تغییر می‌دهد.

در دوران بعد از انقلاب و در مقاطع مختلف، نسل‌های متعددی از روضه‌خوانان میان مردم نمایان شدند. از کافی و ارضی گرفته تا آهنگران، محسن و مرتضی طاهری، محمود کریمی و حسن خلج و … . هرکدام در دوره‌های مختلف توانستند جوانان و اکثریت جامعه را درگیر خود کنند و هنوز آنانی از ایشان که در قید حیات هستند، پامنبری‌ها و روضه نشین‌های خاص خود را دارند و در گوشه‌ای از خاک ایران هر بار به مناسبتی مراسم و مجلسی دارند. تغییر سبک‌ها در تغییر ذائقه و اقبال عمومی مردم مسئله اصلی بود. سبک ارضی متفاوت با کافی بود، آهنگران و طاهری متفاوت با ارضی و بازهم هر دو متفاوت با یکدیگر و این تفاوت هنوز ادامه دارد.

۳- تغییر و به روز شدن سبک‌ها آنقدر پیش رفت که نسل جدیدی از مداحان دهه ۸۰ به راحتی سبک‌ جدیدی را انتخاب و اجرا کردند که به دلیل همنشینی غالب با موسیقی‌های غربی یا شکل خاص عزاداری، بکار بردن عبارت‌های عجیب یا ورود دادن آلات و وسایل خاص به مجالس عزا و … حاشیه ساز شد. رضا هلالی،‌ جواد مقدم و … برای انتخاب این سبک‌های مجلس گردانی از شعر تا فرم عزاداری در سال‌های ابتدایی فعالیت خود به شدت با مخالفت السابقون مواجه شده و بارها متهم به بدعت‌گذاری و وهن دین شدند. تفاوت سال‌های ابتدایی فعالیت آنها با مداحی‌های قبل‌ترشان و سبک امروز مجلس داری خودشان اولا از جهت سبک و دوما محتوا کاملا چشمگیر است.

بحث‌های نظری میان شور و شعور در مداحی غالباً از همین سالها و با افت محتوای مدایح شدت گرفت. انتقادها زیاد شد و جلسات «آسیب‌شناسی مداحی و سبک عزاداری» هم در همین سال‌ها راه افتاد. در چنین شرایطی جدیدترین اتفاق‌ها فقط در تغییر سبک‌ها دیده می‌شد و خبری از بروز بودن محتوا و همگامی آن با مسائل اجتماعی و سیاسی روز نبود. جریان روحانیت بار دیگر تمام قد به میدان آمد و به جای تقابل جدیِ فراگیر شده و برچسب زدن‌های مرسوم، شیوه صحیح عزاداری را معرفی می‌کند و برخلاف فراز و فرودهایی که این مسأله داشته اما تا حد زیادی این روند به مسیر اصلی خود باز می‌گردد. این بار هم افرادی مانند رضا هلالی، حسین سیب سرخی، روح الله بهمنی و… خود پرچمدار این اصلاح بودند و مجالس آنان در کنار نسل قبلی خود هنوز از مجالس پر شور ایران است.

۴- در سال‌های پایانی دهه ۸۰ و ابتدای دهه ۹۰ اتفاقات دیگری رقم می‌خورد. جریان جدیدی شکل می‌گیرد که سبک‌های جذابی دارد و البته تکیه اصلی آن بر محتوا و کارآمدی رسانه منبر و مداحی در اتفاقات سیاسی-اجتماعی است. دکتر میثم مطیعی مداح جوان هیئت شهدای گمنام دانشگاه امام صادق(علیه السلام) و استاد دانشگاه خیلی زود محبوب جوان‌ها می‌شود. او پای منبر مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی تربیت می‌شود و رشد می‌کند. تسلط او بر مقتل‌خوانی یک ویژگی کم سابقه در میان مداح‌های جوان است و البته نوحه‌های به موقعش در واکنش به اتفاقات ایران و جهان اسلام مثل راهپیمایی اربعین، حجاب، توافق هسته‌ای، قتل عام یمن، جنایت‌های آل سعود و آل خلیفه، استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا، مقاومت و … خیلی زود او را برجسته می‌کند.

در کنار همراهی شعرایی مانند مهدی سیار، همکاری او با شعرای مقاومت و افرادی مثل “آیات القرمزی”، “احمد الحجیری” و … صدای رسانه‌های عرب زبان و وابسته آل سعود را درآورده است. آنها همیشه در هراس کارهای جدید مطیعی‌اند. کارهایی که می‌دانند که شعری قوی و نترس دارد و کسی آن را اجرا می‌کند که عمیقا در آرزوی نابودی آل یهود است. مجالس او هر چند رنگ و بوی سیاست دارد اما ورود او به سیاست دقیق و به هنگام است. ورودی متفاوت با سیاست‌زدگی و دعواهای خرد و حزبی-محفلی است. وقار، طمأنینه و ادب را در موضع‌گیری‌ها رعایت می‌کند، در حالی که لحظه‌ای از بیان حقیقت کوتاه نمی‌آید.

حالا میثم مطیعی نمونه‌های مشابه دیگری هم دارد که در سراسر کشور مداحی می‌کنند. امیر عباسی همراه با میثم مطیعی در جلسات هیئت شهدای گمنام و در سایر هیئت‌های تهران نوحه می‌خواند. ابوذر بیوکافی در تهران و قم مداحی می‌کند و مهدی رسولی جدیدترین نمونه برجسته شده‌ای است که دهه اول محرمِ امسال، بیشتر جلساتش از صداوسیما پخش شده و حسابی گل می‌کند. رسولی در زنجان مداحی می‌کند و چند بار با مطیعی نیز در برنامه‌های مختلف خوانده است. رسولی که امسال زائر اربعین حضرت اباعبدالله(علیه السلام) بود در برنامه «مخاطب خاص» ویژه برنامه شبکه ۳ حضور پیدا کرد و گفت که یک تیم کامل برای طراحی و تنظیم محتوای مداحی‌هایش دارد. تیم‌ دیگری نیز وظیفه سبک سازی و سرودن اشعار را دارد. درست همان سبک و شیوه ای که عموم مداحان دارند با این تفاوت که تیم مداحان دهه ۹۰ همه جوان جوان و رشد یافته در فضای دانشگاه و حوزه هستند.

سید رضا نریمانی مداح جوان اصفهان، نمونه دیگری است که نغمه‌ها و نوحه‌های حماسی‌اش در روزهایی که دفاع از حرم حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) و مبارزه با شقی‌ترین نمونه‌هایی که بشر به خود دیده آرمان بسیاری از جوانان مقاومت شده است، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

درست در روزهای پایانی ماه صفر بود که نریمانی در حسینیه امام خمینی(ره) حاضر شد و مقابل آیت‌الله خامنه‌ای نوحه معروفش را درباره شهدای مدافع حرم اجرا کرد. «منم باید برم، آره برم سَرم بره…نذارم هیچ حرومی، طرف حرم بره» را خواند و مردم هم با او همخوانی کردند. این شعر و نوحه مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفت.

دهه ۹۰ دوران تازه‌‌ای برای مداحان جوان انقلابی است. دورانی که محتوا مهم است، جذابیت سبک مهم است البته نه به هر قیمتی، روضه خوانی اصالت دارد و مداح برای مخاطبانش نمونه یک انسان باسواد و بروز است. دوران جدید، دورانی برای کنش‌های فعال هیأت‌ها در جبهه مقاومت اسلامی است. دورانی است که مداح و منبر دوباره یک رسانه اثرگذار در وقایع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و حالا مطیعی، رسولی، نریمانی، بیوکافی، عباسی و … پرچمداران تازه نفس این عرصه هستند.

بیوگرافی کامل دکتر میثم مطیعی + مداحی میثم مطیعی

شاعران مبارز جهان اسلام پای کار نوحه‌های بین‌المللی مطیعی

نوحه جدیدی که میثم مطیعی برای ایام اربعین امسال خوانده، یک نکته قابل توجه دارد و آن نام شاعرش است. «آیات القرمزی» بانوی مبارز بحرینی سراینده نوحه جدید مطیعی است. مطیعی سه ماه قبل نیز نوحه‌ای علیه داعش با شعر یک مبارز بحرینی خوانده بود.

وجه ممتاز کارهای «دکتر مطیعی»، اجراهای بی‌نقص بین المللی اوست. مطیعی بواسطه تحصیلات عالیه‌اش در دانشگاه امام صادق(علیه السلام) توانایی بالایی در فهم و اجرای کامل نوحه‌های عربی دارد. همین ویژگی باعث شد تا او دعای کمیل امسال حاجیان در مدینه منوره را نیز اجرا کند؛ چیزی که توفیق آن برای یک مداح جوان، بی‌سابقه یا نهایتاً کم‌سابقه است. دعای کمیل مدینه منوره بخاطر مخاطبان انبوه زائران غیر ایرانی آن همیشه توسط قاریان بین المللی جمهوری اسلامی یا چند مداح مسلط اجرا می‌شد تا تجوید ادعیه رعایت شود و بهانه‌ای برای آل سعود پیش نیاید. هر چند که زائران غیر ایرانی اجازه حضور در این مراسم را نداشتند اما در حاشیه استقرار زوار ایرانی به شنیدن این دعا می‌پرداختند.

مطیعی در این سال‌ها نوحه‌های فارسی-عربی زیادی را اجرا کرده که با استقبال انبوه مخاطبان ایرانی و جهان اسلام مواجه شده است. زائرانی که تجربه پیاده روی اربعین در سال‌های ابتدایی این جریان را دارند می‌گویند تنها نوایی که در مسیر نجف تا کربلا شنیده میشد، نوحه «تزورونی اعاهدکم» اثر باسم کربلایی بود؛ اما چند سالیست که اوضاع فرق کرده و صدای پر شور مطیعی به رهروان حسینی عشق و انرژی می‌دهد.

سال گذشته مداحی فارسی-عربی «با اذن رهبرم، از جانم بگذرم» توسط میثم مطیعی در ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) اجرا شد که در آن داعش را ایادی دست صهیونیست‌ها خوانده و وعده نابودی آنها را داده بود. آن مداحی سر و صدای زیادی به پا کرد و در میان جوانان کشورهای اسلامی دست به دست شد که تا خط مقدم جبهه مبارزه علیه تکفیری‌ها در سوریه و عراق پیش رفت. اکنون نیز مدافعان حرم در بسیاری از عملیات‌‌ها برای بالاتر بردن روحیه رزمندگان اسلام، آن نوا را پخش می‌کنند. تشییع جنازه شهدای حزب الله لبنان در نبرد با تکفیری‌ها هم از نوای «یا تکفیری! صبرکْ صبرکْ، إنّا سوفَ نَحفِر قبرَک» میثم مطیعی خالی نمانده است. حالا مبارزان ایرانی و افغانستانی از او با نام «آهنگرانِ جبهه‌‌های مقاومت» یاد می‌کنند.

مطیعی که حالا به تعبیری یک مداح بین المللی شناخته می‌شود، چند ماهیست که ابتکار جدیدی را برای نوحه‌های عربی‌اش طرح ریزی کرده است. سه ماه قبل بود که مداحی حماسی «یاداعشُ تَبَّاً» علیه داعش منتشر شد.

این نوحه، مبارزه با تکفیری‌ها را جنگ خیبری دیگر می‌داند که در نتیجه آن، داعشی‌ها که فرزند رژیم اشغالگر قدس هستند نابود خواهند شد. متن عربی آن را «احمد حسن الحجیری» سروده بود. او یک جوان مبارز بحرینی است که نامش چهار سال قبل وقتی که مقابل آیت الله خامنه‌ای شعرخوانی کرده بود بر سر زبان‌ها افتاد. آن روز او در دیدار رهبر انقلاب با جوانان ۷۳ کشور دنیا حضور داشت و بعنوان «مبارز بحرینی و فعال عرصه‌ رسانه‌های سایبری» پشت تریبون رفت و صحبتش را اینطور شروع کرد: «السلام علیک یابن رسول الله! فداک روحی و ارواح هولاء الشباب المقاومین جمیعا/ سلام بر تو ای فرزند رسول خدا! روح من و تمام این جوانان مقاومت فدای تو». سپس همه جملاتش را «هل تعلمون؟/آیا می‌دانید؟» شروع کرد و اخباری از وضعیت مظلومان دنیا و مخصوصا بحرین ارائه کرد که با گریه حضار مواجه شد.

حالا جدیدترین نوحه بین المللی مطیعی منتشر شده است.در این نوحه علاوه بر حماسه‌ای که در غالب کارهای مطیعی دیده می‌شود، نکته‌ قابل توجهی وجود دارد و آن نام شاعر بخش عربی آن است. «آیات القرمزی» بانوی مبارز و مجاهد بحرینی این نوحه را سروده است. او چهارسال قبل در یکی از تجمعات معترضانِ حکومت آل خلیفه حاضر شد و شعری را ضد حکومت خواند که بازتاب گسترده‌ای در جهان اسلام داشت. پس از آن بارها تهدید به مرگ شد تا اینکه بالاخره توسط ماموران حکومت بازداشت شد. «آیات القرمزی» بانوی بحرینی در دادگاه به تحمل یک سال حبس محکوم شد. بارها خبر شکنجه و حتی کشته شدن او در زندان منتشر شد اما آیات همچنان زنده بود. او حالا از زندان آل خلیفه آزاد شده اما مبارزه این مجاهد بحرینی متوقف نشده است.

باتوجه به بازتاب گسترده نوحه‌های عربی مطیعی پیش‌بینی می‌شود روند تولید این قطعات با شعرهای مبارزان جهان اسلام ادامه داشته باشد. حالا نام مداح با سواد ایرانی با نام مبارزان انقلابی گره خورده و تولیدات آنها میان جوانان جهان اسلام دست به دست می‌شود.تسنیم نیوز

بیوگرافی کامل دکتر میثم مطیعی + مداحی میثم مطیعی

در این قسمت چند تا از اشعار حاج میثم مطیعی را تهیه کرده ایم:

لِـتُـرابِ مَـقدَمِـکَ الفِـدا دل و جان عاشق ما علی

شب عاشقانگی است و من شده ام گدای تو یاعلی
به امید آن که صدای من برسد به اهل سما علی
چه کنم اگر که در آن میان نرسد صدا به صدا علی؟
تو که‌ای که نام بلند تو به خدا رسانده مرا علی؟
به خدا که با تو رسیده ام به زلال ذات خدا علی

تو که‌ای که فراتری از مکان و چنین گذشته‌ای از زمان؟
تو که‌ای که از تقید تن، زده پل به مرکز بی کران؟
تو همان که در تو به حیرتم، تو همان که إنس و فرشتگان
تو همان که درک اهل جهان شده در صفات تو ناتوان
تو همان که قبله‌ی اهل دل، تو همان که قبله نما علی

نه عجب که درّ نجف شود قطرات اشک زلال تو
ظلمات بود و تو آمدی، «کَـشَـفَ الدّجی» به جمال تو
تو محمدی و به این سبب «بَـلَـغَ العُلی» به کمال تو
حسنی و حسین و فاطمه، «حَـسُـنَـت جمیع خصال» تو
صلوات بر تو و آل تو، همه وقت، در همه جا علی

تو چگونه آمده‌ای بگو که نه حاضری و نه غایبی؟!
چه بگویم از جلوات تو، تو که جلوه گاه عجایبی …
تو ابوتراب و ابوالیمی و طلوع کل مطالبی
پدر مکرّم زینبی و شریک هرچه مصائبی
برسان مرا به جوار خود، پس از آن به کرب‌و‌بلا علی

به خدا قسم که بدون تو همه جا همیشه مشوّشم
به بهشت بی تو نمی‌روم که بدون تو پُر آتشم
نخورم می از خُم دیگران که خمار کوثر بی غشم
به کدام شیوه بیان کنم که چه می کشم که چه می‌کشم؟!
نفسی اگر نظر نکنی به گدای بی سر و پا علی

چه خوش است در تصور من که تو «نون» بین «لـنـا» شوی
چه خوش است ای شه لافتی که شکوه نقطه با شوی
تو رسیده ای به وصال حق که امیر هر دو سرا شوی
همه ترس من بود از همین که خدا نکرده خدا شوی
شده ذکر هر شب قدر من «بِکَ یاعلی بِکَ یا علی»

نه فرشته‌ای و نه آدمی، تو فقط تجلّی ایزدی
تو نگین حلقه‌ی انبیا و شکوه حضرت سرمدی
چه در آسمان و چه در زمین تو سرآمدی، تو زبانزدی
تو عزیز خانه‌ی فاطمه، تو عزیز جان محمدی
و تویی که وقت مباهله شده شرح «أنفسنا» علی

که علیست «یَـحکُـمُ ما یُـرید»، علیست «یُـثبِـت ما یشاء»
که علیست کُنه سوره «روم» و علیست معنی «هَـل أتی»
که علیست «مُـنتَـهِـیُ الهِـمَـم»، که علیست سایه‌ی ماسوا
که علیست سعی به سوی حق و علیست مروه‌ی با صفا
نشود قبول حج کسی به خدا بدون ولا علی

به خدا به اذن خدا فقط ابدی شدی، ازلی شدی
و به کام مردم میکده می ناب لم یزلی شدی
ملکوت نابِ غزل شد و تو در آن عجب غزلی شدی
خبری رسید و در آن خبر تو فقط امیر و علی شدی
لِـتُـرابِ مَـقدَمِـکَ الفِـدا دل و جان عاشق ما علی

بنشین دوباره رجز بخوان که زمان کف زدن آمده
در قلعه‌ای که تو کنده ای ز هراس در سخن آمده
بروید از سر راه او که امیر بت شکن آمده
چه بد است عاقبت کسی که به جنگ تن به تن آمده
به سپاهیان و یلان بگو بدهند آب طلا علی

شده اند در مقابل تو همه شیرِ بی سر و یال و دُم
همه گفته اند و شنیده ام که شدند «مُـعتَرِفٌ بِـکُـم»
نگران آن همه «مرحبم» که فرار کرده و گشته گم
دل بی قرار و هوایی‌ام شده رهسپار غدیر خُم
به چهارده خُم می قسم احدی نرسیده تا علی

اسداللها، اذن اللها، به شب بلند عبادتت
به کدام رتبه رسیده ای که خداست شاهد رتبتت
به نجف رسیده مسافری که رسد به فیض زیارتت
به عنایتت به کرامتت به محبتت به شفاعتت
تو بگو به غیر حریم تو به کجا رود به کجا علی؟

همه شب نشسته خیال تو سر راه من، سر راه من
چه شود اگر که نگاه تو برسد شبی به نگاه من
به دو چشم غرق خیانتم، به دو چشم غرق گناه من
و تو ای سپیده نظر کنی به من و به روی سیاه من
چه غم از عذاب خدا اگر که تویی شفیع جزا علی

ثقلین مدح دو چشم تو شده روشنایی دفترم
که علیست ذکر مداومم، صلوات قند مکرّرم
به جهان مرید ابوذرم، مدیون مالک أشترم
نروم به زیر بیرق کس که غلام خادم قنبرم
همه عمر بنده‌ی حیدرم به حقیقت «إنّـما» علی

فلک علی … ستون آسمان علی

کیست معادل امیر مومنان؟
رقیب قابل امیر مومنان؟
شرح فضائل امیر مومنان…!
نقش شمائل امیر مومنان…
سیر منازل امیر مومنان…
اوج مراحل امیر مومنان…
کار کسی نیست به جز خدای من
علی کجا و ذهن پر خطای من

خدا به حق عاشقان با صفا
به ربنای بنده‌های بی ریا
به ناله‌ی شکسته‌های مبتلا
به حرف حرف آیه‌های هل اتی
به هوی هویِ ذوالفقار مرتضی
به کشته‌های راه شاه لافتی
بیا نمک بریز در بیان من
خدای دلنواز مهربان من!

مکان علی، زمین علی، زمان علی
ابهت خدای لا مکان علی
دعا علی دوای درد جان علی
ولیِ حق، امام انس و جان علی
فلق علی افق علی اذان علی
عیان علی حقیقت نهان علی
میان هوی و های شاعرانه ام…
در انتظار لطف دلبرانه ام

فلک علی … ستون آسمان علی
محک علی… مدار کهکشان علی
کرم علی شکوه جاودان علی
صفا علی طراوت جهان علی
توان علی امید ناتوان علی
تمام عشق صاحب الزمان علی
و کل غم… بذکره سینجلی
علی علی علی علی علی علی

شعر علی شعور شاعران علی
شهد علی شهود شاهدان علی
نور علی چراغ رهروان علی
ولی علی امیرِ سروران علی
جوهره ی صدای عاشقان علی
دمِ سحر دمِ موحدان علی
قمر علی ، شرر علی، سحر علی
مدّبرِ قضا علی… قَدَر علی

نفس علی… نفس بزن بخوان علی
امیر دل دلیر دلستان علی
محبت و عطای بیکران علی
شفای جان شفیع مهربان علی
حقیقتِ فراتر از گمان علی
همیشه راه بازِ آسمان علی
علی علی… امیر لو کشف علی!
حواله کن دوباره یک نجف علی

منم رعیت بلادِ تو علی
ترانه خوان خانه زادِ تو علی
اسیر رأفت زیادِ تو علی
سرم سرای اعتقادِ تو علی
من و شفاعت معادِ تو علی
بهشتی‌ام به یمن یادِ تو علی
ندیدم از غم تو خوشگوارتر
ندیدم از دم تو ذوالفقارتر

زهراءُ قُومی… کلِّمینی کلِّمینی کلِّمینی (مداحی عربی در رثای حضرت فاطمه (سلام الله علیها))

زهراءُ قُومي … كلِّميني كلِّميني كلِّميني

ای زهرا، برخیز و با من سخن بگو

أُمَّ أبيها …يا اْبنةَ المُختارِ يا أُمَّ الشُجونِ

ای دختر پیامبر برگزیده خداوند، وای مادر غمها

إنَّ فُؤادي … صارَ يَغلِي مِن براكينِ الحَنينِ

قلب من از شوق شما در خروش است

زهراءُ قُومي … كلِّميني كلِّميني   كلِّميني

ای زهرا برخیز و با من سخن بگو

زهراءُ زهراءْ ..اُنظري لي و اُنظري للحَسَنينِ

ای زهرا، به حال من و حسنین بنگر

هيهاتَ أنسى … ضِلعَكِ المَكسورَ في الصَّدرِ الحَزينِ

ممکن نیست که دنده های شکسته ات را در سینه رنجورت از یاد ببرم

زهراءُ قُومي … كلِّميني كلِّميني   كلِّميني

زهرا، برخیز و با من سخن بگو

هيهاتَ أَنسى … حين صِحْتِ : ” فِضَّةُ الآنَ اْدْرِكيني “

ممکن نیست لحظه ای را که فریاد زدی “ای فضه مرا دریاب”، فراموش کنم

زهراءُ قُومي … كلِّميني كلِّميني كلِّميني

زهرا برخیز و با من سخن بگو

عکس میثم مطیعی با رهبر

عکس میثم مطیعی با رهبر

 برای دانلود مداحی های میثم مطیعی محرم ۹۵ و پیاده روی اربعین به لینک زیر مراجعه کنید

دانلود مداحی حاج میثم مطیعی

پست اختصاصی سایت دانلود آهنگ جدید وب آهنگ





آموزش دانلود : روی لینک کلیک راست کرده و گزینه save link as را بزنید و در مسیر دلخواه ذخیره کنید

در اندروید بر روی لینک ها نگه دارید تا منو باز شود و گزینه save link را بزنید

اشتراک گذاری مطلب

کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است. اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم