بیوگرافی محسن چاووشی حسینی بصورت کامل + عکس های جدیدش

دسته بندی : بیوگرافی

بیوگرافی محسن چاووشی حسینی بصورت کامل + عکس های جدیدش

محسن چاوشی حسینی (زادهٔ ۸ مرداد ۱۳۵۸ در خرمشهر) خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم‌کننده کردتبار سبک پاپ و راک اهل ایران است.

محسن چاوشی زادهٔ خرمشهر است و اصالتی کردتبار دارد. که با توجه به شرایط کاری پدرش که کارمند شرکت نفت بود به خرمشهر مهاجرت کردند و محسن در خرمشهر متولد شد. وی فرزند پنجم خانواده و دارای دو خواهر و سه برادر است.بعد از اشغال خرمشهر در زمان جنگ، خانواده او به شهرهای کرمانشاه، مشهد و نهایتاً تهران مهاجرت کردند.

  • محسن چاوشی پس از دریافت دیپلم حسابداری و اتمام دوره سربازی، فعالیت حرفه‌ای خود را درزمینهٔ موسیقی در سال ۱۳۸۲ با آلبوم نفرین آغاز کرد و پس از اخذ مجوز در سال ۱۳۸۷ آلبوم یه شاخه نیلوفر را منتشر کرد. از وی تا کنون بیش از ۱۵۰ قطعه موسیقی شنیده شده‌است، که شامل ۱۱ آلبوم و نیز چندین تک آهنگ است.

 

  • وی خواننده و آهنگساز ترانه‌های فیلم سینمایی سنتوری ساختهٔ داریوش مهرجویی و نیز ترانه‌های سریال شبکه خانگی شهرزاد ساختهٔ حسن فتحی می‌باشد.
  • محسن چاوشی بارها در برنامه سال تحویل دعوت شد و اولین باری که پذیرفت به طور ناگهانی سر برنامه حضور نیافت و احسان علیخانی مجری برنامه به طور رسمی از عدم حضور وی عذرخواهی کرد.

 

  • از زمان پخش نخستین آلبوم او «نفرین» تا به امروز، شایعات زیادی مبنی بر برگزاری کنسرت توسط چاوشی شنیده شده است و عده‌ای هم دست به سوء استفاده‌هایی این چنینی در این زمینه کرده‌اند. محسن چاوشی پس از کسب مجوز و در آستانه انتشار دومین آلبوم رسمی خود، در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ طی نامه‌ای به هوادارانش اعلام کرد که در حال جمع کردن بند و نوشتن پارت است و کنسرتی بعد از پخش آلبوم «ژاکت» برگزار خواهد کرد، اما بعد از گذشت مدتی از آن زمان و انتشار آلبوم این اتفاق رخ نداد و تاکنون نیز رخ نداده است. گفته می‌شد تا چندی پیش «شهاب اکبری» مسئول جمع کردن گروه برای چاوشی بود که احتمال دارد پیش از او فرد دیگری مسئولیت این کار را بر عهده داشته است. در حال حاضر نیز شایعه شده است که با بهروز صفاریان برای جمع‌بندی پارت کنسرت به مشارکت پرداخته است.
  • شاید هیچ خواننده مطرحی پیدا نشود که با گذشت ۱۰ سال از مطرح شدن نام و فعالیتش، کنسرتی برگزار نکرده باشد. همین امر باعث شده عده‌ای بگویند چاوشی توان اجرای زنده را ندارد، اما خود او گفته بهتر از هر کسی در اجرای زنده مهارت دارد.

 

  • محسن چاوشی تاکنون، به صورت تمرینی دو ترانه «زخم زبون» و «خاکستر» را به صورت زنده اجرا و ضبط کرده است. محسن چاوشی در تیرماه سال ۱۳۹۵ برای اولین بار قسمتی از قطعه متاسفام برات را به صورت زنده اجرا و در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

بیوگرافی محسن چاووشی حسینی بصورت کامل + عکس های جدیدش

  • محسن چاوشی قرار بود خواننده تیتراژ فیلم چ ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا باشد،[۱۶] اما به دلیل اظهارات حاتمی‌کیا در نشست خبری فیلم چ که در این رابطه گفته‌بود «فیلم بسته شده بود و پس از آن، آقای چاوشی فیلم را دیدند. ایشان خیلی با چ ارتباط برقرار کرد و آن را دوست داشت و درنهایت هم قرار شد یک کار آزاد در این‌باره انجام دهد نه برای تیتراژ.»، محسن چاوشی در صفحه شخصی خودش نوشت «به دلیل طرح ادعاهایی سراسر وارونه و کذب دربارهٔ نحوه همکاری بنده با پروژه چ در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، بهتر است کماکان سنتوری اولین و آخرین تجربه سینمایی‌ام باشد.»

 

  • در پی قرار گرفتن ریمیکس آهنگهای «قطار» و «عروس من» در نظرسنجی برنامه «هفت ترانه» شبکهٔ شما و همچنین پخش آهنگ «قطار» به عنوان تیتراژ برنامهٔ ساعت ۲۵، از شبکه پنج صدا و سیما، محسن چاوشی بیانیه‌ای را صادر کرد. وی نیز اعلام کرد: «برای پخش هیچ‌یک از قطعات آلبوم‌هایم از من اجازه گرفته نشده است»

 

  • محسن چاوشی برای اولین بار در طول سال‌های فعالیت خود، در میان مردم و در کنسرت مهدی یراحی در سال ۹۲ به عنوان مهمان حضور پیدا کرد که ویدئویی نیز از حضور وی انتشار یافت و جنجالی به پا شد.اگرچه تا پیش از این گفته می‌شد، محسن چاوشی چند بار به شکلی پنهانی به کنسرت‌های خوانندگان مختلف رفته است.

 

  • محسن چاوشی پیشنهاد همکاری در پروژهٔ «سنتوری مرد پاییزی» اثر داریوش مهرجویی (کارگردان بزرگ سینما) را به صورت غیرمستقیم و محترمانه رد کرد. وی با درخواست مبلغی عدم رضایت خود را به مهرجویی نشان داد که با واکنش شدید وی روبرو شد. جالب توجه است که پس از آن بهرام رادان (بازیگر نقش اول فیلم)، اردوان کامکار (نوازنده ساز سنتور) و یاس (خواننده بنام هیپ هاپ) نیز درخواست مهرجویی را برای حضور در این فیلم رد کردند.

94-04-gh137 599lagk66q0upfgmvwkd 00789 10615635_785463124838813_4662736978391310155_n Aspako-Yousefi fvumk9f19if7n86mcjby photo_2016-08-09_11-09-22-310x165

بیوگرافی محسن چاووشی حسینی بصورت کامل + عکس های جدیدش

او محسن چاوشي است و طي اين سال ها آنقدر كارهاي خوب و شنيدني از خود منتشر كرده است كه ديگر همه او را به عنوان يكي از قطب هاي قدرتمند موسيقي كشورمان مي دانند. شايد خيلي ها دليل موفقيت محسن را صداي متفاوتش بدانند اما اين تمام ماجرا نيست! اگرچه صدا،ترانه و آهنگ سه ويژگي مهم براي مطرح شدن يك خواننده به شمار مي آيد اما از قديم گفته اند هر كسي نان دلش را مي خورد! چاوشي از آن دست آدم هاست كه شديداً نان دل پاك و صادقش را مي خورد.

محسن آنقدر از غرور فاصله دارد كه هر وقت صحبت از هوادارنش مي شد مي گفت بهتر است بگوييم مخاطبين و اين يعني احترام به مردم! غمي كه در صداي محسن وجود دارد انگار از درون او نشات مي گيرد، او انسان غمگيني است وخودش مي گويد ريشه اين غم و اندوه مثل خيلي چيزهاي ديگر كه در دنيا وجود دارد قابل بيان نيست! اين ها را گفتم تا بدانيد او براي مخاطبش ارزش خاصي قائل است و تمام تلاشش را مي كند تا مخاطب خود را با ارائه يك كار خوب راضي كند. محسن برخلاف اكثر خواننده ها كه خيلي دوست دارند به حواشي بپردازند و گاهي هم خود را با كمك حواشي مطرح مي كنند، هيچ وقت تن به حواشي مرسوم در عالم موسيقي نداده است و طوري رفتار كرده است كه دوستي اش را با همه حفظ كند. شايد همين حاشيه گريزي است كه باعث مي شود محسن زياد به گفت و گوهاي مطبوعاتي علاقه ندارد و سخت مي شود او را به گپ و گفت رسانه اي راضي كرد. او اواخر سال گذشته جديدترين آلبوم اش را منتشر كرد.

«پرچم سفيد» را مي گويم! آلبومي كه به نظر مي رسد بهترين آلبومي است كه محسن در فضاي مجاز موسيقي پاپ كشورمان منتشر كرده است و در آن نشان داده علاقه دارد فضاهاي مختلف موسيقي را تجربه كند و در اين راه حتي از خواندن آهنگي با سبك و سياق آمريكاي جنوبي هم هراسي از خود نشان نداده و با جسارت خاصي دست به تجربه فضاهاي جديد زده است كه البته اين ريسك جواب مثبتي هم براي او در پي داشته… گرچه گفت و گو با آقاي خاص موسيقي ايران بهانه لازم ندارد اما اگر به دنبال بهانه اين گفت و گو مي گرديد، انتشار آلبوم جديد و خواندن تيتراژ برنامه سال تحويل شبكه دوم سيما بهترين دليل براي گفت و گوي مفصل ما با محسن چاوشي است.

 

زماني كه خوانندگي را آغاز كردي، يك سبك جديد از ترانه ها و موسيقي را وارد فضاي موسيقي كشور كردي كه از خيانت و خيلي جاها نا اميدي حرف مي زد، چطور به اين سبك رسيدي؟

اين را بارها گفته‌ام كه زماني‌كه شروع به كار كردم اصلا به اين فكر نكردم كه بخوانم تا براي خودم سبكي درست كنم؛ بلكه خواندم چون دوست داشتم بخوانم در آن زمان فكر كردم كه بهترين كار اين است كه بخوانم. آن ابتداي كار من بود و همانطور كه شاهد بوديد از آن روز تا به حال خيلي چيزها تغيير كرده است و باز هم تغيير مي‌كند.

اين رويه را تقريباً در تمام آلبوم هايي كه به صورت غير مجاز منتشر كردي ادامه دادي اما در آلبوم هاي مجازت اين مساله خيلي كم رنگ شد… چرا؟

 اين كه مي‌گويي غيرمجاز معني‌اش اين نيست كه من از خط قرمزها عبور كرده‌ام، تنها دليلش اين بوده كه كارها غيرمتعارف منتشر شده است چرا كه همان‌ها نيز مجوز داشته است. در جواب به همان قبل هم گفتم كه همه چيز قرار است تغيير كند و قرار نيست من خودم را تكرار كنم.

چرا اينقدر روند مجاز شدنت طول كشيد؟

 باور كنيد خودم هم نمي‌دانم چرا اين اتفاق افتاد؛ مهم اين است كه الان اينجا هستيم.

در آلبوم ژاكت قطعه « بازار خرمشهر» را داشتي كه خيلي سر و صدا كرد، ايده اين آهنگ چطور در ذهنت شكل گرفت….

من خودم خرمشهري هستم و دوست داشتم ترانه‌اي را براي شهر و همشهريانم بگويم. ايده همين بوده انگيزه از اين بيشتر مي‌خواهيد!

در ترانه اين آهنگ زندگي به شدت جاري است و علي رغم اينكه موزيك شادي است اما هم ترانه و هم صداي تو رنگ و بويي غم آلود دارد، چرا سعي نكردي از نظر خوانندگي آن را شادتر بخواني؟

همين طور است كه گفتي؛ ببين جايي خواندم كه گفته بودند چاووشي صداي اعتراض نسل ما است. زماني‌كه شهر هنوز آباد نشده چرا بايد صداي من به عنوان يك شهروند خرمشهري شاد باشد.اصلا مگر قرار است همه چيز را شاد بخوانم. هر هنرمندي سبك و ايدئولوژي خود را دارد. اين نظر من بود كه بايد اين آهنگ اينگونه خوانده شود. دوست دارم هر فردي آنگونه كه دوست دارد برداشت خود را از كارهايم داشته باشد.

يك قطعه در آخر اين آلبوم داشتي كه به صورت دكلمه اجرايش كردي و در نهايت نام آلبومت را هم از همان برداشتي، چرا دكلمه؟

فكر كردم كه تاثير اينگونه خواندش بيشتر باشد.

 تو علي رغم اينكه هيچ وقت در جنجال ها شركت نكرده اي، يكي از خوانندگاني هستي كه خيلي برايت حاشيه درست مي كنند، دليل اين موضوع چيست؟

دليلش همان جمله ابتدايي سوال خودت است. وقتي‌كه به حاشيه تن ندهي همواره عده‌اي هستند كه سوءاستفاده مي‌كنند و پاي تو را به اين حاشيه‌سازي‌ها باز مي‌كنند. اين گونه افراد خود شروع مي‌كنند به جنجال درست كردن؛ اما خيلي جالب است كه خود آنها هم به حرف‌هايي كه مي‌زنند اعتقادي ندارند. شايد به همين خاطر هم است كه مخاطبان كمتر اين حرف‌ها را مي‌پذيرند. اين را بدانيد كه در چنين شرايطي كار اصحاب رسانه سخت‌تر مي‌شود اين شما هستيد كه بايد چشم و گوش مخاطبان باشيد: چرا كه در نهايت اين هنر و مخاطبان اين مرز و بوم هستند كه متضرر مي‌شوند.

مثلاً يكي از اين حواشي اين است كه مي گويند صداي محسن براي خودش نيست، چرا هيچ وقت جواب شايعه سازان كه آرامش تو را بهم مي زنند را نمي دهي؟

خودت در سوالت از «حواشي» و «شايعه‌سازان» استفاده كردي، چه جوابي بايد به شايعه‌سازان داد. در ضمن چرا كسي گفته كه اين افراد آرامش من را بهم مي‌زنند! هميشه هستند عده‌اي كه اين حرف را مي‌زنند، اتفاقا اگر روزي اين حرف‌ها را نشنوم نگران مي‌شوم.

تو با خيلي از خوانندگان آهنگ مشترك داشتي كه بعضي از اين خواننده ها مجاز شدند و در كنسرت هايشان آهنگ هايي كه به صورت مشترك با تو اجرا كرده بودند را خواندند، از اين موضوع دلگير نيستي؟

چرا بايد دلگير شوم، اگر آنها اين كار را انجام داده‌اند حتما دليلش موفقيت اين اثرها است، حتما مخاطب دوست داشته كار را بشنود كه هنرمندان و دوستان من آن را اجرا كرده‌اند.

اينكه اغلب ترانه هايت متعلق به حسين صفا و امير ارجيني است دليل خاصي دارد؟

 قطعا وقتي شما به عنوان يك خواننده مطرح مي‌شويد همواره از كانال‌هاي مختلف ترانه براي شما مي‌فرستند؛ من هم با كسي تعارف ندارم. اگر من با اين دو ترانه‌سرا كار مي‌كنم حتما دليلش كار خوب خودشان بوده است. شك نكنيد كه من دوست ندارم اعتماد و اطمينان طرفدرانم را از بين ببرم؛ اين دوستاني كه شما نام برديد خوب مي‌دانند كه من چه ترانه‌هايي را مي‌خوانم و تقريبا به مرز مشتركي با هم رسيده‌ايم.

« پرچم سفيد» آلبومي است كه به نظر مي رسد بهترين آلبوم مجاز توست… چقدر براي توليد اين آلبوم وقت گذاشتي؟

 اين را مخاطبان بايد بگويند كه اين گونه است يا نه ولي از پيغام‌هايي كه مردم گذشته‌اند فكر مي‌كنم كه نتيجه خوبي گرفته‌ايم. مهم نيست كه من چقدر براي اين كار زمان صرف كرده‌ام، مهم اين است تا زماني كه من به اين نتيجه نرسم كه كار خوب شده آن را منتشر نمي‌كنم.

نكته جالبي كه در آلبوم به چشم مي خورد اين است كه تمام ترانه ها را حسين صفا سروده به جز يك ترانه، چرا امير ارجيني را در اين آلبوم در كنارت نمي بينيم؟

اينكه من در كل آلبوم شعرهاي صفا را خوانده‌ام اين نيست كه ترانه‌هاي ارجيني را دوست ندارم و يا نمي‌خواهم با او كار كنم. هر دو اين دوستان كه شما گفتيد از شعرا و ترانه‌سرايان مطرح كشور هستند. من با هر دو اين افراد دوست هستم و رابطه نزديكي با هم داريم.

تو در اين آلبوم دست به تجربه فضاهايي زدي كه تا به حال آن ها را تجربه نكرده بودي، اين برايت ريسك نبود؟

من هميشه دوست داشته‌ام كه فضاهاي جديد را تجربه كنم، علاقه دارم آن چيزي را كه فكر مي‌كنم درست است انجام بدهم. اين بد است كه حرف تكراري نمي‌زنم؟ بايد به مخاطب‌ها احترام گذاشت و در چنين شرايطي نبايد خود را تكرار كنم. اگر شما اسم اين را ريسك مي‌گذاريد بايد بگويم به خاطر طرفداران و مخاطبان اين ريسك را هميشه مي‌پذيرم.

 كاور آلبوم تصوير تو را نشان مي دهد كه زير رنگ هاي مختلف هستي، اين رنگ ها نشان دهنده موسيقي هاي مختلفي است كه در اين آلبوم تجربه كرده اي؟

ببين قبلا هم گفتم كه دوست دارم مخاطبانم هر چند مي‌خواهند از اين فضا لذت ببرند و برداشت خود را داشته باشند در پيغام‌هايي كه مخاطبان در اين باره برايم داشته‌اند تفسيرهاي بسيار جالبي شنيده‌ام كه همه مصداق دارند و جالب اينجاست كه تفسيرها و نظرها شبيه به هم نيستند. به همين خاطر دوست ندارم حرفي بزنم كه به ذهن مخاطبان جهت بدهد، چرا كه مي‌خواهم همواره نظرات مردم را بشنوم.

« جوابم نكن» يكي از قطعات بسيار خوب توست كه از تنظيم بسيار خوبي هم برخوردار است، در مورد اين قطعه و اينكه چطور بهش رسيدي برايمان بگو…

 خيلي وقت‌ها حس‌هايي است كه نمي‌توان با كلمات آن را بيان كرد. آهنگ خودش اين حس را مي‌رساند و تمام حرف‌ها در كار زده مي‌شود. بقيه‌اش شعار است.

 با توجه به تنظيم خوبي كه جوابم نكن داشت چرا در بقيه قطعات از شهاب اكبري استفاده نكردي؟

همان حرفي كه درباره ارجيني زدم درباره شهاب اكبري هم مصداق دارد. اين افراد همه هم تيميان من هستند، ممكن است كه شهاب اكبري تنها يك كار در آلبوم سفيد داشته ولي قطعا براي كل آلبوم او به من كمك كرده است. اگر آلبوم موفقي است اين حاصل يك كار تيمي است و همه دوستان من در آن شريك هستند.

« قطار» قطعه اي است كه به نظر مي رسد خيلي از فضاي موسيقي فعلي كشورمان جلو تر است كه هم از نظر ترانه و هم از نظر آهنگ حرف هاي زيادي براي گفتن دارد… در مورد اين قطعه برايمان بگو.

حسين صفا براي اين كار شعر زيبايي سروده است، ترانه‌اي كه روايتي را براي مخاطب بيان مي‌كند. درست مثل اين است كه داريد قصه مي‌شنويد، البته شعر پازل‌هايي به هم ريخته دارد كه اگر بتوانيد آن را كنار هم قرار دهيد بيشتر مي‌توانيد از اين كار لذت ببريد. صفا يك ترانه خوب گفت و كوشان حداد هم خوب از پس كار برآمد و من هم آن را خواندم، اين همان كار تيمي است كه درباره‌اش حرف زديم. حس اين آهنگ به خود من هم خيلي نزديك است. در نظرسنجي‌هايي هم كه انجام شده متوجه شدم مردم نيز اين كار را خيلي دوست داشته‌اند.

به نظر مي رسد« پرچم سفيد» تصويري است كه تو از جنگ در ذهنت داري و طوري آن را خوانده اي كه انگار شعرش هم براي توست، از سروده شدن اين ترانه برايمان بگو… حسين صفا نوشت و به تو داد يا با هم براي سرودن اين ترانه تعامل داشتيد؟

من و صفا براي همه كارهايي كه خوانده‌ام بارها حرف زده‌ايم و تبادل‌نظر مي‌كنيم. اما حقيقت اين است كه خود صفا حالا ديگر با حس من آشنا شده و مي‌داند كه من چه چيز را مي‌پسندم و مي‌خوانم. حقيقت اين است كه صفا در دو رنج مردم را سراييده و من آن را خوانده‌ام. چيزي كه شما از جنگ و جنگ‌زده شدن مي‌شنويد خيلي با آن چيزي كه اتفاق افتاده فرق مي‌كند. اين خيلي دردناك است كه خانه و خانواده شما قرباني هوس ستمگران شدند. رنج بيشتر از اين كه مجبور مي‌شويد تنها با يك چمدان خانه خود به شهر ديگر برويد. خود من قرباني چنين شرايطي بودم و تصوير اين فضا هميشه درست مثل يك فيلم سينمايي جلوي چشمانم است؛ براي همين هم تصميم گرفتم از آن چيزهايي كه در آن دوران بر سر جنگ زده‌ها افتاد بگويم. اين تنها دود و رنج من يا صفا نيست بلكه حرف همه هم نسلان و هم ميهنان من است.

شهاب اكبري در مصاحبه اي گفته كه محسن خاطرات بدي از جنگ در ذهن دارد و بخشي از غمي كه در صدايش هست مربوط به اين خاطرات است، اين خاطرات چيست؟

 انتظار داري خاطراتي كه از آن سال‌ها دارم را در چند جمله بيان كنم!

و « هر روز پاييزه» به نظرم بهترين كاري است كه تا امروز از تو منتشر شده…

هر مخاطبي از هر كاري لذت مي‌برد و با آن ارتباط برقرار مي‌كند. خوشحالم كه توانسته‌ام كاري كنم كه از آن لذت ببريد.

بازخوردهايي كه تا امروز از آلبوم داشتي چطور بوده؟

هميشه نظرات موافق و مخالف وجود دارد. اما حالا دامنه اين نظرات گسترده‌تر شده است. اين وظيفه رسانه‌هاست كه نظرات مردم را منعكس كنند. نكته جالبي كه وجود دارد در كليات آلبوم همه آن را دوست دارند؛ حالا در جزييات سليقه افراد متفاوت است كه به نظرم همين اختلاف سليقه‌هاست كه كار را زيباتر مي‌كند. هميشه عده‌اي هستند كه با قصد و نيت با هنرمندان و كارشان مخالفت مي‌كنند و اگر اينگونه نباشد بايد به كار خودم شك كنم و نگران باشم.

خستگي آلبوم با نقدها و نظراتي كه عنوان شده از تنت خارج شده است؟

بايد بگويم جواب مثبت است؛ بهترين و منصفانه‌ترين نقدها را از مخاطبان خوانده‌ام. ما مخاطبان حرفه‌اي و باهوشي در كشورمان داريم كه گوششان با موسيقي فاخر آشنا است. اين همان قدر كه كار را براي ما خوانندگان سخت مي‌كند به همان اندازه هم لذت‌بخش است.

امسال يك عيدي ويژه براي مردم داشتي و آن هم آهنگي بود كه براي تيتراژ برنامه سال تحويل شبكه دو خواندي، ايده اين كه آهنگ غمگين باشد از كي بود؟

 براي من اين تقسيم‌بندي شادي و غمگين وجود ندارد؛ براي من موسيقي يا دلنشين است يا دلنشين نيست. اگر من يك كار شاد مي‌خواندم كه دلنشين نبود خيلي بد مي‌شد. من كاري را با توجه به اينكه قرار بود اين كار از شبكه دو پخش شود انتخاب كردم كه گمان مي‌كردم دلچسب است. اتفاقا همين هم شد؛ اين تك آهنگ را خيلي‌ها دوست داشتند و آهنگ و كلام توانسته بود با مخاطبان ارتباط خوبي برقرار كند. اين است كه طعم آهنگ را شاد مي‌كند.

از كليپي كه براي اين آهنگ ساخته شد برايمان بگو، با نظارت تو بود؟

من تنها كار را به آنها تحويل دادم و هيچ نظري براي كليپ شدنش ندارم.

چرا تا به حال در كنسرت هيچ كدام از خواننده ها مثلاً يگانه شركت نكردي؟

 اصلا دوست ندارم چنين حرف‌ها و مقايسه‌هايي را بشنوم؛ من هيچ اختلافي با يگانه يا ديگر همكاران خود ندارم كه بخواهم به كنسرت آنها نروم.

يك بار خبري مبني بر حضورت در كنسرت علي لهراسبي منتشر شد اما بازهم خبري از تو نبود، ماجرا چه بود؟

من براي آن كنسرت در سايت خودم تبليغ كردم ولي تا جايي كه مطمئن هستم هيچ وقت قرار نبود چنين ا تفاقي بيافتد. نمي‌دانم كه به گوش مردم رسانده بود كه قرار است من در آن اجرا حضور داشته باشم. مگر چه نصيب عده‌اي مي‌شود كه اينگونه تلاش دارند رابطه دوستي هنرمندان را از بين ببرند؟!

در مصاحبه قبلي كه با هم داشتيم گفتي به زودي كنسرت مي گذارم، طرفدارانت اس ام اس هاي زيادي زدند كه محسن هميشه مي گويد به زودي، اين به زودي كي فرا مي رسد؟

اين روزها خيلي به سوال جواب مي‌دهم. جواب اين است تا زماني‌كه انتظاراتم برآورده نشود. چنين كاري را انجام نمي‌دهم. دليلش را هم اين بگذاريد كه نمي‌خواهم اطمينان و اعتماد مخاطبان خود را از بين ببرم.

آلبوم سيزده آلبومي است كه قرار بود قبلاً « يه شاخه نيلوفر» منتشر شود اما هنوز خبري از آن نيست… چرا اينقدر مراحل انتشار آن دارد طول مي كشد؟

 حتما قرار است كار ويژه‌اي باشد كه اين سال‌ها براي آن زحمت كشيده‌ام. قطعا به نفع من است كه يك آلبوم زود منتشر شود، اما من براي كار كردن وسواس زيادي دارم؛ تا زماني‌كه مطمئن نشوم كه كار خوب و قابل قبول است آن را منتشر نمي‌كنم.

اينكه در اين آلبوم اشعاري از وحشي بافقي و مولانا خوانده اي يعني قرار است يك محسن چاوشي متفاوت ببينيم؟

علاقه زيادي به ادبيات كلاسيك ايران دارم؛ قرن‌ها پيش شاعري بوده كه هنوز هم حرف‌هايش مصداق دارد اين عمق كار را مي‌رساند. در مورد تفاوت هم بايد بگويم كه قبلا هم متذكر شدم كه از تكرار كردن خودم دوري مي‌كنم. هميشه حرف جديدي دارم كه فكر مي‌كنم مخاطبان هم من را اينگونه بيشتر مي‌پسندند.

معمولاً فهم اشعار اين شعرا نياز به دقت زيادي دارد، نمي ترسي مخاطبت كمي در دريافت پيام هاي اين آلبوم دچار مشكل شود؟

اين بد است كه مردم به موسيقي و شعر دقت زيادي داشته باشند؟ اگر واقعا اينجور باشد كه مي‌گويد پس بايد خوشحال باشم كه اين اتفاق رخ دهد. انتخاب شعر در موسيقي پاپ اهميت زيادي دارد. مخاطبان ما خيلي زياد به ترانه‌ها دقت مي‌كنند و مدام آن را زير لب مي‌خوانند. تلاش كردم شعرهايي را انتخاب كنم كه جامعه ما هنوز با آن درگير است و فكر مي‌كنم نوع موسيقي كه براي اين شعرها انتخاب كردم دليل ديگري باشد براي اينكه مخاطبان آن را بهتر بپذيرند.

آلبوم « سنتوري» چندي پيش وارد بازار شد، از نحوه پخش اين آلبوم راضي بودي؟

 اطلاع زيادي در اين باره ندارم اما از گفته‌ها و شنيده‌ها اينگونه متوجه شدم كه تجربه خوبي بوده است. اينكه موسيقي فيلم‌ها پس از به نمايش درآمدن فيلم عرضه شوند و به فروش برسند اتفاق خوبي است.

مدتي است كه بعضي از خوانندگان با صدايي شبيه به تو مي خوانند و جالبتر اين كه يكي از اين افراد ادعا كرده چاوشي صدا و سبكش را از من تقليد مي كند، نظرت در اين رابطه چيست؟

 به نظرتان چه بايد گفت: هميشه هنرمندي كه خود يك سبك را اختراع مي‌كند در آن ژانر موفقيت بيشتري را كسب مي‌كند. به نظرم خيلي نبايد اين حرف‌ها را جدي گرفت. من تنها كار خودم را مي‌كنم و اصلا برايم مهم نيست كه اين افراد چه مي‌گويند. در نهايت اين مردم هستند كه تصميم مي‌گيرند.

دانلود آهنگ امیر بی گزند محسن چاووشی

دانلود آهنگ خداحافظی تلخ محسن چاوشی





آموزش دانلود : روی لینک کلیک راست کرده و گزینه save link as را بزنید و در مسیر دلخواه ذخیره کنید

در اندروید بر روی لینک ها نگه دارید تا منو باز شود و گزینه save link را بزنید

اشتراک گذاری مطلب

کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است. اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم